Co jest celem Programu?
Głównym celem Programu jest wprowadzenie usługi asystenta jako formy ogólnodostępnego wsparcia w wykonywaniu codziennych czynności oraz w funkcjonowaniu w życiu społecznym dla:
- dzieci do 16 r. życia z orzeczeniem o niepełnosprawności łącznie ze wskazaniami: konieczności stałej lub długotrwałej opieki lub pomocy innej osoby w związku ze znacznie ograniczoną możliwością samodzielnej egzystencji oraz konieczności stałego współudziału na co dzień opiekuna dziecka w procesie jego leczenia, rehabilitacji i edukacji;
- osób z orzeczeniem o znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności lub orzeczeniem równoważnym.
Usługi asystenta w szczególności mogą polegać na pomocy asystenta w:
- wykonywaniu czynności dnia codziennego dla uczestnika Programu;
- wyjściu, powrocie lub dojazdach z uczestnikiem Programu w wybrane przez uczestnika miejsca;
- załatwianiu spraw urzędowych;
- korzystaniu z dóbr kultury (np. muzeum, teatr, kino, galerie sztuki, wystawy);
- zaprowadzaniu dzieci z orzeczeniem o niepełnosprawności do placówki oświatowej lub przyprowadzaniu ich z niej.
Czy mogę samodzielnie wskazać asystenta?
Istnieje możliwość samodzielnego wskazania asystenta (osoby, która nie jest członkiem rodziny tj. rodzice i dzieci, rodzeństwo, wnuki, dziadkowie, teściowie, macocha, ojczym oraz inne osoby pozostające we wspólnym gospodarstwie domowym z uczestnikiem Programu). W tym celu należy dołączyć oświadczenie uczestnika Programu o wskazaniu asystenta.
W przypadku usług asystenckich dla dzieci do 16 roku życia wymagana jest oświadczenie o akceptacji asystenta ze strony rodzica lub opiekuna prawnego dziecka z niepełnosprawnością.
Jakie dokumenty muszę złożyć?
Osoby zainteresowane skorzystaniem z usług asystenta osobistego proszone są o dostarczenie poniższych dokumentów:
- karta zgłoszenia do Programu;
- kopia orzeczenia o niepełnosprawności;
- zakres czynności w ramach usług asystenta;
- oświadczenie uczestnika Programu o wskazaniu asystenta;
- podpisane informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych.
www.pcprotwock.pl
oraz w siedzibie PCPR.Termin i forma składania wniosków
Komplet dokumentów należy składać do 31 stycznia 2022 r.:
- bezpośrednio do Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Otwocku, ul. Komunardów 10, 05-400 Otwock;
- za pośrednictwem poczty na adres j.w.
- mailem na adres:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Po 31 stycznia nabór będzie otwarty, a usługi asystenckie będą przyznawane pod warunkiem dostępnych środków finansowych w ramach Funduszu Solidarnościowego. O uczestnictwie w Programie decydować będą kolejność zgłoszeń uczestników oraz ocena indywidualnej sytuacji osoby z niepełnosprawnością.
Marta Guziewska tel. 22 719-48-10 (12) wew. 4