Dostawcy i samorządy w jednym miejscu
Giełda jest miejscem prezentacji różnorodnych rozwiązań informatycznych podzielonych na obszary tematyczne np. inteligentne zarządzanie oświetleniem miejskim i zużyciem mediów, komunikacja z mieszkańcami, zarządzanie transportem publicznym czy automatyzacja procesów administracyjnych. Każda firma IT może bezpłatnie zamieścić na platformie swoje rozwiązania informatyczne w modelu usługowym, których wdrożenie i testowanie jest możliwe w okresie od 6 do 12 miesięcy.
Każda gmina może bezpłatnie założyć swój profil na platformie i zapoznać się z katalogiem produktów, zawierającym wyselekcjonowane rozwiązania informatyczne, przedstawione w przystępny i usystematyzowany sposób. Samorząd może wybrać z katalogu dowolny produkt, który chciałby przetestować i ma szansę zrobić to całkowicie bezpłatnie. Wystarczy złożyć wniosek online o mikrogranty w wysokości do 50 tysięcy zł. Gminy, które uzyskają pozytywny wynik, otrzymają finansowanie na wdrożenie wybranego produktu i testowanie go we wskazanym okresie.
PFR zaplanował 5 naborów wniosków - każdy z pulą 300 tys. zł. Oznacza to, że do samorządów trafi łącznie 1,5 mln zł wsparcia na przyspieszenie procesu cyfryzacji. Pierwszy nabór rozpoczął się 17 października i potrwa do 30 października. Informacje o kolejnych naborach wniosków będą publikowane na stronie oraz w mediach społecznościowych PFR.
Samorządy coraz częściej wykorzystują nowe technologie np. w obszarze zarządzania transportem, oświetleniem, gospodarką odpadami czy energią, a rozwiązania te mogą być szczególnie pomocne w niepewnych czasach. Dlatego stworzyliśmy Giełdę Miejskich Technologii - platformę, która w polaczeniu z dofinasowaniem ma ułatwić samorządom inwestycje w cyfryzacje. Wierzę, że nasze narzędzie pozwoli na budowanie atmosfery profesjonalnej współpracy między dostawcami technologii i samorządowcami. – mówi Paweł Borys, prezes Polskiego Funduszu Rozwoju.
Szczegóły:
gieldamiejskichtechnologii.pl