Intensywna praca otwockich policjantów zwalczających przestępczość gospodarczą i korupcję doprowadziła do zatrzymania na terenie Wrocławia 20-letniej obywatelki Ukrainy podejrzanej o oszustwo tzw. „na pracownika banku”. Pokrzywdzona mieszkanka Otwocka straciła blisko 40 tys. złotych. Sąd na wniosek prokuratury aresztował podejrzaną na trzy miesiące. Uczulamy mieszkańców powiatu na tę metodę wyłudzenia pieniędzy.

Właśnie metodą „na pracownika banku” w marcu br. została oszukana mieszkanka Otwocka. Myśląc, że rozmawia z pracownikiem banku i chcąc chronić swoje pieniądze, zainstalowała na telefonie aplikację AnyDesk, umożliwiając tym samym oszustom natychmiastowy dostęp do swojego konta bankowego. W efekcie straciła blisko 40 tys. złotych. Szybko zorientowała się, że jest ofiarą oszustwa i zgłosiła ten fakt na Policję.

Sprawą natychmiast zajęli się otwoccy funkcjonariusze z Referatu do walki z Przestępczością Gospodarczą i Korupcją Komendy Powiatowej Policji w Otwocku. Intensywna praca operacyjna i przeprowadzone działania pozwoliły policjantom na wytypowanie osoby mogącej mieć związek z tym zdarzeniem. Już 30 marca br. funkcjonariusze zatrzymali na terenie Wrocławia 20-letnią obywatelkę Ukrainy. W trakcie przeszukania jej miejsca zamieszkania policjanci zabezpieczyli telefon komórkowy, karty bankomatowe oraz pieniądze. Zatrzymana kobieta trafiła do policyjnej celi.

Prokurator z Prokuratury Rejonowej w Otwocku zawnioskował do sądu o zastosowanie wobec podejrzanej o to oszustwo kobiety najsurowszego środka zapobiegawczego w postaci tymczasowego aresztowania. Sąd poparł prokuratorski wniosek i aresztował 20-latkę na okres 3 miesięcy. Kodeks karny za oszustwo przewiduje karę do 8 lat pozbawienia wolności.

Policjanci apelują do wszystkich mieszkańców powiatu o ostrożność i rozsądek. Zarówno w świecie realnym, jak i wirtualnym stosujmy zasadę ograniczonego zaufania i nikomu nie udostępniajmy danych logowania do naszych rachunków bankowych. Pamiętajmy, jeśli ktoś, kto jest zdalnie podłączony do naszego urządzenia, prosi nas o zalogowanie się na konto bankowe lub o pokazanie jakichkolwiek osobistych haseł, najprawdopodobniej jest to oszust. Nie wykonujmy jego poleceń! Nawet jeśli twierdzi, że rozwiąże nasz problem, z którym się rzekomo borykamy, nie ufajmy mu, gdyż sami nie prosiliśmy o tę "pomoc". Wówczas zakończmy rozmowę telefoniczną, po prostu się rozłączając!

mł. asp. Paulina Harabin/mo

Film VID-20230403-WA0003.mp4

Pobierz plik VID-20230403-WA0003.mp4

(format mp4 - rozmiar 8.42 MB)