Pozycjonowanie stron internetowych jest kluczowym aspektem marketingu internetowego. Dzięki pozycjonowaniu oraz audycie SEO mamy pewność, że strona internetowa będzie widoczna dla klientów, zainteresowanych naszymi produktami lub usługami.
Na czym polega optymalizacja stron internetowych?
Optymalizacja stron internetowych to dostosowanie strony do wytycznych Google. Chodzi głównie o wytyczne techniczne, takie jak budowa strony, ilość słów kluczowych, ale również jej jakość – merytoryczną treść. Po wstępnym audycie SEO sporządzonym przez agencję SEO przygotowywana jest lista koniecznych zmian, by strona była bardziej widoczna, a także przynosiła oczekiwany efekt. Odpowiednio wykonany audyt SEO pozwoli na znacznie lepsze pozycjonowanie strony pod wymogi Google.
Najważniejsze podczas pozycjonowania stron jest odpowiednie nasycenie słów kluczowych na stronie internetowej. Wszystkie treści dostępne w serwisie pozwalają algorytmom Google o zrozumienie, czym zajmuje się dana firma. Merytoryczna treść jest równie istotna, jednak bez odpowiednio dobranych fraz kluczowych treść jest niewychwytywana przez algorytmy Google. Również strony, które nie posiadają własnej, merytorycznej treści, a jedynie kopiowane z innych serwisów, nie mają szansy na zaistnienie w wyszukiwarce Google.
Należy pamiętać, że wyszukiwarka Google stara się różnicować wyniki wyszukiwania, tak by w pierwszych 10 pozycjach nie pojawiały się takie same treści. Muszą więc one być zróżnicowane, by również nasza strona była widoczna dla algorytmów. Tworzenie stron Warszawa dba więc o to, by na stronie zalazły się treści, które nie widnieją na innych portalach. Temat może być powtórzony, jednak sposób przekazania informacji koniecznie musi się różnić. W innym wypadku strona „zniknie” dla wyszukiwarki Google, a nie o to nam chodzi.
Pozycjonowanie stron www Warszawa i link bulding
Zarówno dla innych firm zajmujących się pozycjonowaniem, jak również dla pozycjonowanie stron www Warszawa bardzo ważne jest umieszczanie na stronie linków, które będą odnośnikami do kolejnych podstron bądź innych stron, które powinny generować ruch. Dzięki linkom wyszukiwarka Google wie, że dana treść jest popularna i ważna dla użytkowników. Łatwiej również będzie można ją znaleźć. Ilość linków oraz ich rodzaje powinny być zróżnicowane pod kątem tematycznym. Odsyłanie wyłącznie do stron o jednakowej tematyce sprawi, że algorytm może nie wykryć stworzonej przez nas strony internetowej.
Google rozróżnia dwa typy linków: linki neutralne, który zostały umieszczone bez naszej ingerencji przez innych użytkowników oraz linki sztuczne, tzw. spamowe. Są one z kolei umieszczane przez właściciela strony lub samą agencję SEO w sposób sztuczny, dla podniesienia pozycji strony w wyszukiwaniu. Drugi typ linków powinien być używany bardzo ostrożnie, ponieważ Google może nałożyć na nas karę za spamowanie. Zakup linków oraz ich stosowanie powinno więc być poparte wiedzą jak ich używać, by nie zostały wykryte przez Google oraz by nie została na nas nałożona kara lub filtr, przez który strona nie będzie widoczna w wyszukiwaniu. Dobre agencje SEO, np. Deva Group będą raczej skupiały się na umieszczaniu linków neutralnych.