Nie każdy posiadacz firmowej strony internetowej wie, że za samą witryną stoi szereg działań, które pozwalają stronie budować widoczność w wyszukiwarkach internetowych. Im więcej pracy włożone jest w takie działania, tym wyżej pozycjonuje się dana witryna, co daje znaczną przewagę nad konkurencją. Najważniejsza jest optymalizacja SEO strony internetowej. Tego, czym jest optymalizacja SEO oraz co się na nią składa, dowiesz się z tego artykułu.
Co to jest optymalizacja SEO?
SEO to skrót od Search Engine Optimization, co oznacza optymalizację witryny pod kątem wyszukiwarek internetowych. Działania podejmowane w ramach SEO wpływają na pozycjonowanie się strony internetowej w wyszukiwarkach. Optymalizacja SEO jest niezwykle istotna, ponieważ umożliwia dotarcie do szerszego grona potencjalnych klientów, co daje wzrost sprzedaży, a tym samym przewagę nad konkurencją. Wyższe pozycjonowanie w wyszukiwarkach buduje także rozpoznawalność marki.
Co składa się na optymalizację SEO?
SEO dzieli się na on-page SEO oraz off-page SEO. Różnica polega na tym, że w skład on-page SEO wchodzą działania, które wykonywane są wyłącznie na stronie. Off-page SEO z kolei, to działania poza witryną, które zwiększają widoczność strony, poprzez m.in. uzyskiwanie większej liczby linków ze stron zewnętrznych.
Do działań z zakresu on-page SEO zalicza się m.in:
- optymalizacja treści na stronie internetowej pod kątem słów kluczowych
Przygotowanie treści na stronę, m.in. opisy produktów, artykuły, ale też nagłówki i metadane. Treści redagowane są pod kątem fraz kluczowych. Dodatkowo analizowana jest poprawność nagłówków H1, H2 i H3 w witrynie.
- optymalizacja struktury strony
Wprowadzanie poprawek w strukturze strony, czyli poprawek w szablonie strony oraz ewentualna przebudowa menu, dzięki czemu witryna jest przyjazna w użytkowaniu i czytelna dla robotów wyszukiwarki.
- optymalizacja linkowania pomiędzy podstronami
Poprawa linkowania wewnętrznego, czyli takiego, które mieści się jedynie w obrębie Twojej strony internetowej, pomaga odbiorcom nawigować po stronie oraz wzmacnia pozycję witryny.
- optymalizacja przekierowań
Przekierowania na Twojej stronie internetowe powinny działać poprawnie, dlatego należy zweryfikować te, które już działają, wdrożyć zmiany lub ustawić je na nowo.
- optymalizacja adresów URL
Istotne jest, aby wszystkie adresy URL były czytelne i poprawnie skonstruowane.
Działaniem z zakresu off-page SEO jest z kolei link building, który polega na pozyskiwaniu linków pochodzących ze stron zewnętrznych. Odbiorca po kliknięciu linku zostanie przekierowany bezpośrednio na Twoją stronę. Takie linki można spotkać na wielu forach internetowych, blogach i witrynach tematycznych dla danej branży. Przykładowymi taktykami w przypadku off-page SEO jest pozyskiwanie linkowania z takich miejsc jak:
- zaplecza
Tworzenie bazy specjalnie przystosowanych stron, z których emituje się linki.
- fora internetowe
Linkowanie w profilu oraz w komentarzach na tematycznych forach internetowych.
- blogi
Współpraca z blogerami poprzez linkowanie na publikowanych przez nich treściach.
- artykuły sponsorowane
Linkowanie witryny w treści artykułów sponsorowanych, które pojawiają się na tematycznych serwisach.
- wizytówka w Google My Business
Przygotowanie wizytówki, która kieruje do strony firmy.
Nie wiesz, jak zoptymalizować swoją stronę internetową lub nie masz na to czasu?Agencja marketingowa WeNet zajmuje się kompleksową usługą optymalizacji SEO. Dzięki współpracy z taką agencją zyskasz wsparcie doświadczonego opiekuna. Nie czekaj i już dziś skontaktuj się z doradcą. Zaoszczędzisz czas i będziesz cieszyć się wzrostem sprzedaży i ruchu na stronie. Wszystkim zajmą się za Ciebie specjaliści.
Czy warto inwestować w usługi optymalizacji SEO?
Biorąc pod uwagę, w jakim tempie rozwija się marketing internetowy, odpowiedź jest oczywista, tak. Sama strona internetowa to dopiero początek. Twoja witryna musi być dostosowana do wymagań robotów wyszukiwarki w sposób, który umożliwi wysokie pozycjonowanie strony. Tutaj pojawia się optymalizacja SEO, czyli zestaw działań, który pozwoli Ci być widocznym w sieci i zawsze o krok przed konkurencją. Nie zostawaj w tyle i już dziś wejdź na stronę WeNet.pl i zamów bezpłatną wycenę. Dzięki współpracy z profesjonalistami poprawisz wskaźniki sprzedaży, a ruch na Twojej stronie będzie większy niż kiedykolwiek do tej pory.
Dzięki współpracy z agencją marketingową, Twoja strona zyska wysoką pozycję w wyszukiwarce. Twoja oferta trafi prosto do nowych klientów, co przełoży się na wzrost sprzedaży w Twojej firmie.