
Woda w Otwocku i Karczewie wciąż nie nadaje się do picia. Co dalej?
- Otwock i Karczew w oczekiwaniu na decyzję o wodzie
- Jakie kroki podejmują lokalne władze?
Otwock i Karczew w oczekiwaniu na decyzję o wodzie
W Otwocku i Karczewie mieszkańcy wciąż zmagają się z problemem jakości wody dostarczanej przez OPWiK. Choć do systemu wodociągowego podłączono wodę pochodzącą z oczyszczonych filtrów, to nadal nie została ona oficjalnie zatwierdzona do użytku. Jak informują służby, konieczne są jeszcze badania mikrobiologiczne przeprowadzane przez Wojewódzką Stację Sanitarno-Epidemiologiczną, które potrwają 72 godziny.
Jakie kroki podejmują lokalne władze?
Podczas briefingu prasowego, który odbył się 5 kwietnia, przedstawiciele OPWiK zapewnili, że nowa woda ma lepsze parametry niż surowa, jednak do jej użycia potrzebna jest zgoda odpowiednich instytucji. Ostateczna decyzja zapadnie we wtorek wieczorem, 8 kwietnia. Do tego czasu mieszkańcy są zobowiązani do unikania korzystania z wody z sieci OPWiK, z wyjątkiem spłukiwania toalet.
Dla osób starszych oraz tych z ograniczoną mobilnością dostępna jest pomoc w postaci dostaw wody. Mieszkańcy mogą skontaktować się pod numerami telefonów:
Otwock: 797 638 105
Karczew: 797 957 899
Władze zachęcają wszystkich do śledzenia aktualnych komunikatów na stronach internetowych samorządów oraz OPWiK, aby być na bieżąco z sytuacją. Wspólnie możemy przetrwać ten trudny czas!
Opierając się na: Powiat