Strona internetowa to bardzo ważny element związany z promocją firmy w internecie. Agencja marketingu internetowego znana jest z tego, że potrafi przeprowadzić każdego swojego klienta przez skomplikowany proces zakładania strony internetowej. Tworzenie stron internetowych dla firm to spore wyzwanie, warto więc powierzyć tak bardzo odpowiedzialne zadanie grupie profesjonalistów, którzy mają za sobą szereg zrealizowanych zleceń. Co warto wiedzieć o stronach internetowych przed tym jak zlecimy agencji lub doświadczonej osobie jej wykonanie?
Co wpływa na koszt stworzenia witryny internetowej?
Wielu przedsiębiorców zadaje sobie to fundamentalne pytanie przed decyzją o tym jak wiele są gotowi zainwestować. Koszt jest zależny od bardzo wielu czynników, ale można wyróżnić kilka podstawowych elementów, które mają diametralny wpływ na ostateczną wycenę. Oto te elementy:
- poziom rozbudowania – czyli po prostu jak bardzo strona www dla firmy będzie rozbudowana o poszczególne podstrony i inne elementy związane z jej rozbudowaną treścią.
- strona statyczna lub dynamiczna – strona dla firmy w formie wizytówki to najczęściej witryna statyczna. Jeśli spojrzymy na strony, które są sklepami internetowymi i rozbudowanymi portalami to będzie to treść ładowana dynamicznie. Są one również dużo bardziej skomplikowane w tworzeniu, ale dają praktycznie nieograniczone możliwości kształtowania aktualnych treści dla internautów.
- usługi dodatkowe – na ostateczny koszt związany z nową stroną dla firmy będzie mieć wpływ również to czy zdecydujemy się na opcje dodatkowe, które są zwykle zalecaną opcją na starcie dla wielu firm. Przykładem może być pozycjonowanie i content marketing. Dzięki czemu strona może wzbić się wyżej w wynikach wyszukiwania na popularne hasła, a tym samym przedsiębiorstwo może aktywnie zdobywać nowych klientów z Google i innych wyszukiwarek.
Agencja czy freelancer?
W internecie niezwykle łatwo znaleźć wiele ofert freelancerów, czyli osób pracujących na zlecenie i tworzących strony www. Oferują oni zwykle niższe ceny niż profesjonalna agencja, ale zwykle nie ma gwarancji co do długoterminowego działania strony www oraz dość często ramy czasowe wykonania strony są znacznie wybiegające w przyszłość niż w przypadku profesjonalnych agencji. Z pewnością przewagą agencji jest to, że nad stroną www pracuje zespół wielu profesjonalistów – od grafików, poprzez programistów, a na marketingowcach kończąc. Pozwala to stworzyć witrynę w miarę krótkim czasie i z gwarancją, że będzie ona funkcjonować bez błędów.