Dzisiaj pozycjonowanie lokalne jest coraz ważniejsze. Bez względu na to, jaką działalność się prowadzi, warto o tym pomyśleć. Jak wygląda pozycjonowanie stron biznesów działających w Warszawie? Jak zdobyć klientów?
Co to jest pozycjonowanie lokalne?
Pozycjonowanie to zespół działań na stronie (on-site) i poza nią (off-site), które mają na celu podniesienie poziomu widoczności witryny na określone frazy w wyszukiwarce. Pozycjonowanie lokalne jest tym samym, ale w kontekście konkretnego regionu, miasta. Działania te mają na celu przede wszystkim dotarcie do większego grona internautów. Dokładne wyjaśnienie, czym jest pozycjonowanie lokalne, znajduje się na stronie: https://bizzit.eu/co-to-jest-pozycjonowanie-lokalne-promocja-firmy-lokalnej-w-internecie. Frazy, na które się pozycjonuje, związane są nie tylko z produktami i usługami, ale również z lokalizacją. Przykładowo pozycjonowanie lokalne Warszawa w przypadku fryzjera, będzie zawierało frazy „fryzjer damski Warszawa” lub nawet dokładnie „fryzjer damski Bemowo”. Dlaczego? Lokalne pozycjonowanie ma na celu dotarcie do konkretnych odbiorców – takich, którzy faktycznie są w stanie skorzystać z usług. Właśnie dlatego w przypadku niektórych biznesów większy sens ma lokalne SEO niż stawianie na bardziej ogólne frazy.
Pozycjonowanie lokalne Warszawa
Lokalne pozycjonowanie, gdy prowadzi się firmę w Warszawie, jest o tyle trudne, że jest ogromna konkurencja. Może się okazać, że fryzjer ze stolicy nie będzie pojawiał się na frazy, które są dla niego ważne, czy które wybierają inni przedsiębiorcy. Dlatego zdecydowanie lepiej jest wybrać frazy long tail. Pozycjonowanie lokalne stron internetowych przyniesie efekt, gdy słowa kluczowe oparte będą często nie tylko nawet o samą miejscowość, co o dzielnicę, a czasami nawet o nazwę osiedla. Warto więc zastanowić się nad tym, jak zawęzić grupę klientów. Oczywiście, może być tak, że panie będą przyjeżdżać z drugiego końca miasta na koloryzację, ale męskie strzyżenie wykonuje się częściej, więc lepiej mieć bliżej do fryzjera.
Warto wiedzieć, że klienci często nie wpisują w pasku wyszukiwarki fraz z geolokalizacją. Wszystko dlatego, że to Google dopasowuje wyniki wyszukiwania już pod lokalizację. Jednak aby było to możliwe, trzeba stworzyć wizytówkę w Google Moja Firma. Wówczas zostanie się umieszczonym na mapie. Pozycjonowanie lokalne Google warto jednak wesprzeć własnymi działaniami. Jakimi? Kluczowe jest, by wspierać SEO lokalne właściwymi opisami, danymi firmowymi, adresem, właściwie dobranym zakresem działań.
Jak zdobyć klientów z Warszawy?
Prowadząc biznes w Warszawie, nie można skupić się tylko i wyłącznie na wizytówce w Google. Aby dotrzeć do klientów, pozycjonowanie lokalne strony musi się również oprzeć o stronę www. Ktoś powie, że są biznesy, które nie muszą jej posiadać. Jest w tym sporo racji. Osiedlowy warzywniak niekoniecznie na tym zyska.
Jednak już w przypadku kosmetyczki może się to okazać bardzo dobrym posunięciem. Pozycjonowanie lokalne SEO da się wspierać stroną online. Właściwie dopasowane meta title i description wzbogacone o lokalizację, dane teleadresowe na stronie tożsame z Mapami Google, a nade wszystko – content nasycony frazami kluczowymi – to wszystko pomoże w zawalczeniu o wysokie pozycje w wyszukiwarce.
Pozycjonowanie lokalne w Google jest możliwe właśnie dzięki własnej stronie www. Na niej można zamieścić znacznie więcej contentu niż w wizytówce Google Moja Firma. Można pokazać zdjęcia, filmy, opinie klientów, poradniki. Oczywiście wszystko opatrzone niezbędnymi frazami kluczowymi. Lokalne pozycjonowanie wymaga, by posiadały one również geolokalizację. Da się tworzyć treści tak, by wskazywały one zakres działalności, ale i by skorzystać z nich mogli i inni czytelnicy, niekoniecznie z Warszawy. Przykładowo kosmetyczka z Powiśla może prezentować zdjęcia swoich pacjentów po zabiegach, w poradnikach opisywać ich korzyści. Przy opatrzeniu contentu frazami kluczowymi zyska SEO lokalne, ale i sama strona, która w wynikach wyszukiwania pojawiać się będzie na różnego typu frazy.