Założenie własnej małej firmy to ćwiczenie z niepewności, dlatego tak ważne jest, aby uczyć się od tych, którzy byli na twoim miejscu. Ruszaj z miejsca dzięki tym pomocnym wskazówkom ekspertów w dziedzinie przedsiębiorczości. Dzięki odpowiednim wskazówkom uda Ci się stworzyć unikalne przedsięwzięcie bez konieczności odkrywania koła na nowo.
Porady dotyczące marketingu, mediów społecznościowych i public relations
Zapoznaj się z tym, gdzie Twoi docelowi odbiorcy spędzają czas w mediach społecznościowych, i spotkaj się z nimi tam, gdzie są, aby nawiązać kontakt. Chociaż marketing w mediach społecznościowych może być przytłaczający dla właścicieli małych firm - zwłaszcza jednoosobowych - nie musisz być wszędzie naraz. Na przykład, jeśli rozpoczynasz działalność związaną z obuwiem do biegania, dołącz do lokalnych grup na Facebooku dla entuzjastów biegania. Angażuj się autentycznie, bez nadmiernej promocji.
Media społecznościowe a biznes
Prawdopodobnie korzystasz już z mediów społecznościowych w życiu prywatnym, ale nie popełnij błędu traktując swoją stronę biznesową na Facebooku tak samo jak stronę prywatną. Poświęć trochę czasu na poznanie strategii marketingowych w mediach społecznościowych, abyś mógł nadać swoim postom czas i opracować treści w sposób, który najlepiej zaangażuje Twoich zwolenników.Stań się liderem w mediach lokalnych i społecznościowych, tworząc i udostępniając treści, które stanowią wartość dla Twoich klientów. Klienci śledzący Cię na mediach społecznościowych są bardziej skłonni do zwrócenia uwagi, jeśli otrzymują przydatne informacje, a nie ciągłe reklamy.
Jako dodatek do poprzedniej wskazówki, dzielenie się wysokiej jakości treściami tworzonymi przez Twoich konkurentów zachęci ich do odwdzięczenia się, zwiększając w ten sposób Twój zasięg i budując relacje z innymi w Twojej branży.
Zestaw dla prasy miej pod ręką
Stwórz podstawowy zestaw prasowy, abyś miał go pod ręką, gdy nadarzy się okazja. Powinien on zawierać krótkie biografie Twoje i pozostałych członków zarządu, wysokiej jakości profesjonalne zdjęcia głowy, wersje logo w wysokiej rozdzielczości, arkusz informacyjny o Twojej firmie i inne istotne informacje. Przechowuj je w folderze online na DropBox lub w innym systemie przechowywania w chmurze, abyś mógł szybko udostępnić innym na żądanie wersję do pobrania.
Bądź na bieżąco
Skonfiguruj alerty Google dla swojej firmy, branży i konkurencji, co pozwoli Ci być zawsze na bieżąco. Pomaga to również w nawiązywaniu kontaktów, ponieważ można łatwo udostępniać odpowiednie treści na swoich kontach w mediach społecznościowych i gratulować konkurentom i liderom branży ich sukcesów, pielęgnując pozytywne relacje.
Nawiąż kontakt z lokalną gazetą i zaproponuj napisanie darmowej kolumny na odpowiedni temat. Nie tylko zwiększy to Twój status w społeczności, ale jeśli zostanie opublikowana online, będzie również napędzać biznes na swojej stronie internetowej i poprawić swoje rankingi w wyszukiwarkach. Możesz nawet przygotować i przesłać opinię, o ile jest ona czysto informacyjna, a nie promocyjna. Buduj relacje z dziennikarzami, aby postrzegali Cię jako eksperta.